12. prosince 2014

Design blogu 102: Header

Řekněme, že barvy blogu už máme zvolené. Ale co se záhlavím? Defaultní nastavení v Bloggeru je jen obyčejný text, což je pro nás, minimalisty, uspokojující, ale dokážu si představit, že ne každý je s tím šťastný.
Pokud máte Photoshop, není co řešit.
Jenže ne všem se tomu poštěstí a právě pro ty je dnešní návod - jak si vyrobit hezké záhlaví blogu bez instalování složitých programů?




Má odpověď je potěšující: Jednoduše!
Použijeme k tomu naprosto skvělý web picmonkey.com.
Je přehledný a dá se v něm orientovat i s malou znalostí angličtiny. Většina věcí je zdarma, pokud ale bez těch placených nemůžete žít, dobrá zpráva je, že předplatné není až tak vysoká částka a momentálně je na měsíc zdarma.

Nejlepší cesta je samozřejmě si program ozkoušet, věnovat mu jedno odpoledne a naučit se jeho základy. Způsobů, jak si v Picmonkey vytvořit header, je několik a dlouho jsem váhala, jaký bude nejlepší. Nakonec jsem se rozhodla vytvořit úplně nový header pro tento blog a jeho kreací vás provést. V případě zájmu o další způsoby mě určitě kontaktujte.
A teď už k věci:

1. Najděte si na internetu obrázky, které chcete na header použít. Picmonkey má nějaké ve své zásobě, ale výběr není moc velký a originalita se cení, což?
2. V návrháři šablon se podívejte na šířku svého blogu. Takovou šířku nastavíte později i u záhlaví.


 3. Běžte na web picmonkey.com, Myší najeďte na ikonku Collage a poté klikněte na ikonu počítače. Nahrajte fotky, které budete chtít při přípravě headeru použít.


4. V prostředí úpravy klikněte na ikonku úplně vlevo, druhou odshora označenou jako Layouts. Zde si můžete vybrat různý počet a velikost chlívečků, do kterých budete později nahrávat fotky. Já jsem si vybrala čtvrtou variantu ze složky Cards.


5. Protože jsem chtěla použít tři stejně velké obrázky vedle sebe, klikla jsem na křížek s nápisem Remove cell, který se objevil po najetí kurzorem na daný roh chlívku.
6. Všimněte si prosím boxíku dole na obrázku/v prostředí picmonkey. Zde se mění rotace a velikost vašeho budoucího headeru, zadejte tedy míry o velikosti šířky vašeho blogu, případně o něco menší, to je jen na vás. Výšku, ta se volí jako druhá, doporučuju mezi 200 a 400 pixely, ale opět je to jen na vás, zkoušejte, co se vám bude líbit víc.


 7. V nejzazším levém sloupečku klikněte tentokrát na první ikonku Photos a přetáhněte vámi zvolené fotky na preferovaná místa.


8. Menší tip. Bílá na obrázcích občas na blozích působí zašedle. Rovněž se to hodí, pokud si nepamatujete, jakou barvu jste nastavili pozadí záhlaví - klikněte v levé nabídce na poslední ikonku Background a zaškrtněte čtvereček "Transparent background". Pozadí headeru bude pak průhledné.


 9. V boxu nahoře nyní můžete uložit (Save), nebo rovnou pokračovat na Edit.


10. V editaci obrázku jsem klikla na ikonu motýla, Overlays. Zde můžete přidávat nejrůznější tvary - od geometrických přes roztomilosti až po zvířátka. Nabídku si musí už každý prohlédnout sám - vždycky je tu přece tlačítko delete, případně šipka zpět v boxu nahoře na stránce.
Já jsem si vybrala šipku.


11. Jak vidíte, k šipce patří malá samostatná editace. Můžete měnit barvu, pomocí Fade nastavovat (ne)průhlednost, pod Blend modes najdete různé efekty, smažete díky Delete a překlopíte pomocí šipek. Pokud kliknete na bílou tabulku, kterou je šíp při označení orámován, můžete měnit jeho velikost.


12. Na obrázku vidíte, jak jsem šíp upravila.
13. Pravděpodobně budete chtít přidat text. V levé nabídce klikněte na ikonku Tt  zvanou Text. Jak vidíte, můžete vybírat z obrovské nabídky různých typů písma. Pro napsání vlastního textu, klikněte na Add Text a poté opět klikněte na místo v obrázku, kde zhruba chcete text mít.
14. Opět vám vyskočí menší editor, kde můžete nastavit barvu, průhlednost, tloušťku, sklon, vycentrování a efekt písma. Zase lze velikost a místo ovlivnit taháním za bílou tabulku ohraničující text.


15. Rozhodla jsem se k tomu všemu přidat ještě logo blogu. To se dělá tak, že v Overlays zvolíte Your Own a nahrajete svůj vlastní obrázek.


16. A je hotovo! Stačí jen kliknout v horním boxu na Save.


17. Ukáže se vám tato stránka. V levém rohu nahoře můžete zvolit jméno a formát, dole pak kliknutím na zelenou ikonku uložíte do počítače.


18. Pak už stačí jen záhlaví nahrát na váš blog!


Hodně štěstí s vaším novým záhlavím!
V případě dotazů mě neváhejte kontaktovat.

2 komentáře:

  1. Děkuju! :) Photoshop sice mám, ale i tak mi to pomohlo ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju! :) Photoshop sice mám, ale i tak mi to pomohlo ;)

    OdpovědětVymazat