30. ledna 2015

(Jak zamezit) Kopírování fotek

Ve středu chyběl článek, ale přes prsty si nezasloužím, protože se mi ten den rozjela nemoc jako blázen. Z práce jsem musela jet domů taxíkem a z jakýhosi pomotanýho stavu horečky jsem se dostala až teď. Proto v tomhle článku spojím jak středu se psaním, tak páteční návod.

Na internetu se krade, jak se dá, takže je jen logický, že chceme bránit svoje duševní vlastnictví, to jest v našem případě posty a fotky. Bohužel, morem českých blogů je neelegantní řešení zablokování použití pravého tlačítka myši na celém blogu. Dámy a pánové, ani nevíte, jak strašně otravné je, když si chcete otevřít článek v dalším okně a namísto toho se vám objeví hláška, že vám bloger/ka fotky po domluvě ráda poskytne. Já nechci fotky, já chci článek v novém okně!

Proto jsem podnikla výpravu do samých útrob internetu a vyškrábla jsem tutoriál jako malinu.

Jak zablokovat pravé kliknutí pouze pro obrázky
1. V prostředí Bloggeru vás v levé nabídce bude zajímat Šablona a poté Upravit HTML.



2. Klikněte do HTML editoru (kamkoliv) a zmáčkněte CTRL+F. Vyskočí vám okénko na vyhledávání, kam napište </head> a potvrďte enter.



3. Označí se vám nejbližší </head>, klikněte hned pod nápis a zkopírujte kód.
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
    function nocontext(e) {
        var clickedTag = (e==null) ? event.srcElement.tagName : e.target.tagName;
        if (clickedTag == "IMG") {
            alert(alertMsg);
            return false;
        }
    }
    var alertMsg = "Nekopíruj moje fotky!";
    document.oncontextmenu = nocontext;
//]]>
</script>

Místo "Nekopíruj moje fotky!" samozřejmě napište to, co chcete, aby na potencionálního zloděje v okénku vyskočilo.

4. Uložte a radujte se.

V případě dotazů nebo čehokoliv se mi nebojte ozvat do komentářů nebo na mail.
Hezké blogování!

8 komentářů:

  1. To je skvělý, netušila jsem že jde něco takového nastavit ani, že jak to funguje. Díky moc =)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc užitečný návod. Jen tak dál.
    SimonetaBlog

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za postup! :) Užitečná věc :)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky! Jsem moc ráda, že je návod užitečný! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Výborný nápad! Jen je problém, že se to dá obejít, tak, že na obrázek najedete a kliknete na Ctrl C, kdyby jsi našla návod, jak vyřešit i toho, byla bych moc ráda, kdyby jsi ho taky napsala.

    OdpovědětVymazat
  6. Je to skvělý návod, pomohl mi. Díky :)

    OdpovědětVymazat