4. února 2015

Na co myslet před založením blogu

Přemýšlíte o založení vlastního blogu? Jen do toho!
Nicméně počítejte s tím, že blogování není tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Bude vás stát spoustu času a energie, často i peněz. Na druhou stranu zpětná vazba čtenářstva dokáže velice potěšit a díky blogování můžete navázat spoustu nových známostí i přátelství.

Pečlivě si zvolte, kde si blog chcete založit. Blog.cz podle mě už vyšel tak nějak z módy, pokud si ale chcete dělat blog více méně pro sebe, tohle prostředí je jednoznačně nejpřátelštější. 
Světově nejrozšířenější platformy jsou pak wordpress.com a blogger.com. Wordpress dává uživateli volnější ruku v úpravě blogu, na druhou stranu vás bude stát dost času se to všechno naučit. Já osobně preferuju blogger.com, jak jste si asi už všimli.

Doména je důležitá. Snažte se, aby byla krátká, výstižná a dobře zapamatovatelná. Platit si vlastní doménu má smysl v momentě, kdy víte, že vás blog jen tak nepřestane bavit a/nebo je populární. Zároveň se snažte vyhnout klišé jako je "deníček", "life", "lifestyle", "diary" a podobně.

Dobře si promyslete, o čem blog bude. A držte se toho. Člověk se mění a s ním i jeho blog, nicméně je lepší si založit blog nový, než na blogu "chocolate recipes" prodávat ručně vyráběné náušnice, to je snad logické.

Nezapomeňte, že originalita se počítá! Inspirujte se u svých oblíbených blogerek, ale nekopírujte je. Buďte sví, pište vtipně, vložte do blogu kousek svého já. Uvědomte si, jak moc je celý internet přesycený blogy na jedno brdo a snažte se zuby nehty do té šedi nezabřednout.

Zvažte vaše časové a finanční možnosti. Mít blog o kosmetice je hezké, ale také relativně finančně náročné. Nikdo netvrdí, že si musíte každý měsíc kupovat hromady nových produktů od high-end značek, zároveň pokud jste jako já a ačkoliv vás kosmetika baví, pořídíte si v průměru jednu či dvě věci měsíčně, pravděpodobně vám brzy dojdou témata.
Stejně tak je třeba myslet na to, že jen málokdo dokáže vyplyvnout článek během pauzy na oběd. Zvlášť pokud chcete články doprovázet hezkými fotografiemi. Blog sežere spoustu času, nemluvě o přípravě na focení a focení. Opět, nikdo vám nezakazuje mít blog, na který budete přispívat jednou, dvakrát do měsíce, jen počítejte s tím, že moc čtenářů nezískáte.

Nalijte si čistého vína a zeptejte se sami sebe, proč blog vlastně chcete. Máte světu co říct? Jen do toho! Jste zažraní do určité věci a baví vás o ní mluvit a psát? Super! Chcete se seznámit s lidmi, co mají stejné zájmy jako vy? Bezva! Potřebujete se vypovídat? Není nic lepšího!
Chcete dostávat pozornosti od firem? Chcete se jakýmsi uhozeným způsobem "proslavit"? Pak ruce pryč. 
Jistě, pokud jste populární, různé značky vás rádi využijí jako velice, velice levnou reklamu (protože ačkoliv máte v recenzi volnou ruku, špatná publicita je taky publicita). Tohle však není automatické a jde ruku v ruce s léty (!) dřiny a investování peněz. 

Blogování je koníček jako jakýkoliv jiný a já moc ráda vidím, jak se blogerská scéna v Česku pomalu rozrůstá a kvalitní.

A co vy? Blogujete? A proč? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat